Ultimate magazine theme for WordPress.

بهترین جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا

61

سریلانکا یک جزیره شگفت‌انگیز در اقیانوس هند و مکان فوق‌العاده‌ای برای گذراندن تعطیلات است. اگر با بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا آشنا شوید، قطعاً فرصت سفر به این کشور زیبا با طبیعت بی‌نظیرش را از دست نمی‌دهید. پارک‌های ملی، معابد هندو و بودایی، حیات وحش طبیعی و مزارع سرسبز چای، همه و همه جزو جاذبه‌هایی هستند که مسافران خارجی را به سوی خود فرا می‌خوانند.

خلیج آروگام

سریلانکا یک کشور جزیره‌ای است که خط ساحلی آن بیشتر از ۱۶۰۰ کیلومترمربع می‌باشد. بنابراین طبیعی است که این کشور دارای سواحل زیبا و تفریحات ساحلی بی‌شماری باشد. خلیج آروگام نیز یکی از زیباترین جاذبه های توریستی این کشور است که ۳۲۰ کیلومتر با پایتخت سریلانکا یعنی کلمبو، فاصله دارد. این خلیج دارای ساحل بسیار زیبا با آب‌های فیروزه‌ای و درختان نارگیل است. بسیاری از عکس‌ها و کلیپ‌های جذابی که در سایت‌های گردشگری می‌بینید، مربوط به همین خلیج است.

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا برای عاشقان حیات وحش یک بهشت واقعی است. این پارک در شهر کلمبو قرار دارد. بنابراین اگر از طریق تور ارزان سریلانکا به این کشور سفر کنید، حتماً فرصت پیدا می‌کنید که سری به پارک ملی یالا بزنید و یک سافاری هیجان‌انگیز در بین جنگل‌ها داشته باشید. اگر از مسیرهایی که راهنماهای محلی پیشنهاد می‌کنند، حرکت کنید، حتماً گله فیل‌ها، پرندگان و حیوانات وحشی را خواهید دید. زمان بازدید از این پارک ملی از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

قلعه سنگی سیگریا

قلعه سیگیریا روی یک صخره سنگی و بسیار مرتفع وجود دارد که در ۱۸۰ متری، سطح زمین قرار گرفته است. این قلعه که ساخت آن به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد، توسط کاشیاپای ساخته شده است. ظاهر این قلعه شبیه شیر است. این قلعه که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده؛ امروزه به ویرانه‌ای تبدیل شده که هنوز هم برای گردشگران جذابیت دارد. البته بیشتر محل قرار گرفتن این قلعه و صخره سیگریا است که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو یک ساختمان سفید بسیار زیبا است که در زمان سلطنت بریتانیا بر این جزیره ساخته شده است. در این موزه بسیاری از آثار فاخر سلطنتی مانند تاج، تخت و جواهرات نگهداری می‌شوند. اگر علاقه‌مند به تاریخ این کشور هستید و می‌خواهید مجموعه‌های فاخر را از نزدیک ببینید، حتماً سری به موزه ملی کلمبو بزنید.

قله آدم

قله آدم از نظر بودایی‌های سریلانکا، جایی است که رد پای خدای بودا در آنجا پیدا شده است. این قله برای مسیحیان هم یک جایگاه مقدس دارد و مسیحیان فکر می‌کنند حضرت آدم اولین بار زمانی که از بهشت خارج شده در این محل پا گذاشته است. پیروان مذهب هندو نیز رد پایی از خدای خود یعنی شیوا را در این قله پیدا کرده‌اند. جالب است بدانید که این قله مقدس از ۲۰۰۰ سال پیش وجود داشته و جزو جالب‌ترین جاذبه های گردشگری این کشور است. البته دیدن این قله که در ارتفاع ۲۲۴۳ متری قرار دارد ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارد و اگر قصد دارید از در این کوهستان پیاده‌روی کنید. باید یک صبح تا عصر را به این کار اختصاص بدهید.

قلعه گاله

در شهر گاله جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها قلعه گاله است. این قلعه با نام قلعه هلندی هم شناخته می‌شود و از سه طرف توسط اقیانوس هند احاطه شده است. قلعه هلندی‌ها در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و یکی از زیباترین مکان‌های توریستی این شهر است.

آبشار های سنت کلر

در شهر نورا الیا آبشار های عریض و بسیار زیبایی قرار دارند که به صورت طبقه طبقه بالای یکدیگر قرار گرفته‌اند و در نهایت به داخل یک برکه سرازیر می‌شوند. یکی از این آبشارها به نام ماهاالا ۸۰ متر طول و ۵۰ متر عرض دارد. آبشار دیگر که نام آن کواداالا است طولی نزدیک به ۵۰ متر دارد.

پارک پیناوولا

پارک پیناوولا نیز یکی از مراکز حیات وحش سریلانکا است که ۱۳ کیلومتر با شهر کاگل فاصله دارد. در این پارک نیز از فیل‌ها نگهداری می‌شود و اگر سری به آنجا بزنید، حتماً با فیل‌های بزرگی مواجه می‌شوید که به انسان‌ها در حمل بار کمک می‌کنند.

دریاچه بنتوتا

در شهر بنتوتا سریلانکا یک جاذبه گردشگری وجود دارد که محل مناسبی برای استراحت و تفریح است. سواحل شهر بنتوتا نیز جزو زیباترین سواحل اقیانوس هند هستند که در آنجا می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

شهر مقدس آنیورا داپورا

این شهر مقدس که نام آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده در حال حاضر به خاطر ویرانه‌های باستانی خود شهرت پیدا کرده است. این شهر ۲۰۵ کیلومتر تا شهر کلمبو فاصله دارد.

مزارع چای در نووارا الیا

شهر نووارا الیا یکی از شهرهای کوچک سریلانکا است که به خاطر داشتن آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا به انگلیس کوچک معروف است. این شهر که بین الا و کندی قرار گرفته، پوشیده از مزارع چای است و اغلب گردشگرانی که به کشور سریلانکا سفر می‌کنند، حتماً از این منطقه بازدید می‌کنند و یک فنجان چای تازه در این مزارع می‌نوشند.

معبد دندان سریلانکا

معبد دالادا مالیگاو یک معبد مقدس مربوط به بوداییان است. در این معبد دندان مقدس بودا از جنس طلا نگهداری می‌شود. کشیش‌ها و راهبان هر هفته برای شستشوی این دندان طلا با آب‌های معطر و گل‌های خوشبو به معبد می‌روند. قدمت این معبد به نیمه دوم قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد و جزو آثار ثبت شده در سازمان میراث جهانی است.

دهکده میریسا

دهکده میریسا یک دهکده بسیار کوچک و آرام است که در ساحل سریلانکا قرار گرفته و به خاطر داشتن جذاب‌ترین مناطق توریستی و سواحل تمیزش بین گردشگران معروف است. بیشتر گردشگران برای تماشای وال‌ها به این بهشت زیبا سفر می‌کنند.

شهر ساحلی هیکادوا

در سواحل جنوبی جزیره سریلانکا یک شهر ساحلی به نام هیکادوا قرار دارد که تا شهر کلمبو ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر ساحلی اولین بار توسط خود توریست‌ها کشف شد و امروزه به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی سریلانکا شناخته می‌شود.

معبد غار دامبولا

معبد غار دامبولا از قرن سوم قبل از میلاد در کشور سریلانکا وجود داشته و مقر اصلی بوداییان این کشور بوده است. در این منطقه ۵ غار وجود دارد که به صورت معبدهایی تو در تو ساخته شده‌اند و امروزه مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری زیادی در آنجا برای بازدید گردشگران وجود دارد.

بازار پتا سریلانکا

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا بازار پتا است. این بازار که جایی برای بازدید از معابد بودایی‌ها و هندوها هم محسوب می‌شود، یک مرکز تجاری سنتی است. موزه کلمبو و خانه‌های اشرافی شهر کلمبو نیز در نزدیکی این بازار قرار گرفته‌اند.

میدان استقلال کلمبو

میدان استقلال نیز نماد کشور سریلانکا است و به خاطر داشتن ساختمان‌هایی با ستون‌های بزرگ و سقف‌های شیروانی بسیار معروف است. مجسمه نخست وزیر سریلانکا نیز در این میدان قرار دارد. بسیاری از گردشگران و مردم محلی برای دوچرخه سواری، پیاده‌روی و استراحت به این میدان سر می‌زنند.

باغ گیاه شناسی پرادنیا کندی

در شهر کندی سریلانکا یک باغ گیاه شناسی سلطنتی وجود دارد که ۱۴۷ هکتار مساحت دارد. در این باغ بیشتر از ۴۰۰۰ گونه گیاهی و بیشتر از ۱۰ هزار درخت گوناگون نگهداری می‌شود. افرادی که علاقه‌مند به درختان، گیاهان و ادویه‌جات هستند، حتماً باید این باغ را از نزدیک ببینند.

کلام پایانی

بهترین جاذبه های گردشگری سریلانکا به‌قدری زیادند که برای دیدن آن‌ها یک ماه وقت لازم دارید. سریلانکا شهرهای معروفی دارد که برای دیدن جاذبه های گردشگری هر یک از این شهرها به چند روز زمان نیاز دارید. درصورتی‌که قصد خرید و رزرو تور سریلانکا را دارید، بهتر است تورهای ترکیبی را انتخاب کنید تا فرصت کافی برای دیدن تمام شهرهای سریلانکا را پیدا کنید.

نظر شما خیلی مهمه، لطفا نظر بدین

ایمیل شما به هیچ وجه منتشر نمیشه.